Woensdag 2 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Heijden - WaarBenJij.nu Woensdag 2 augustus - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Laura Heijden - WaarBenJij.nu

Woensdag 2 augustus

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Nadat we onze bagage hadden ingeleverd en door de security check waren geweest, zijn we naar de gate van Stan z'n ouders gerend. Zij vlogen namelijk een aantal uur eerder van Schiphol dan wij en op dat moment gingen zij net het vliegtuig in. We hebben ze even uitgezwaaid en zouden ze in San Francisco weer zien. De vlucht naar Londen was kort en prima. Op Londen hadden we ongeveer 2 uur overstap en toen hebben we even wat gegeten en gedronken. In het vliegtuig naar Philadelphia zaten we in de middelste rij van drie stoelen. Echter, het rijtje voor ons had vier stoelen, waardoor we precies tussen twee stoelen door keken en schuin naar een schermpje moesten kijken. We hebben gegeten en samen een film op de iPad gekeken. De vlucht ging voorspoedig, totdat we in de buurt van Philadelphia kwamen. We hadden net een drankje gekregen toen de stewardessen het alweer kwamen ophalen. Vervolgens riep de piloot om dat we niet op Philadelphia konden landen, omdat er een thunderstorm was.. Niemand mocht landen in Philly en niemand mocht opstijgen van Philly. Net toen de drankjes waren opgehaald en de stewardessen waren gaan zitten, begon het vliegtuig hevig te schudden. Af en toe een duik naar beneden en af en toe weer een paar tientallen meters omhoog. Een vrouw schuin voor ons heeft haar maag geleegd in een kotszakje. Stan en ik waren ook al misselijk.. Na een uur rond gecirkeld te hebben in flinke turbulentie mochten we eindelijk landen. Vervolgens waren er geen gates beschikbaar, waardoor we nog een tijdje moesten wachten op een gate. Op Philadelphia airport was het chaos. Vele vluchten waren vertraagd en een aantal waren gecanceld.

Onze vlucht was in eerste instantie een kwartiertje vertraagd. Wij zijn lekker een drankje gaan doen in een café op het vliegveld. Net op het laatste moment moesten we toch naar een andere gate. Het boarden werd even uitgesteld, omdat de stewardessen niet te vinden waren.. Dat riep de piloot op een gegeven moment om. Klinkt best gek, maar zij waren natuurlijk ook vertraagd met een andere vlucht. Wij zaten lekker te kletsen met een werknemer van het vliegveld. Ook hij vond het erg leuk om even zijn verhaal te doen. Na 1,5 uur waren er eindelijk stewardessen gevonden en konden we vertrekken. Onderweg naar de startbaan werd er echter nog een probleem in het vliegtuig gevonden, waardoor we nog niet konden vertrekken. Een uur later gelukkig wel. Veel kregen we niet mee van de vlucht, aangezien we de hele tijd lagen te slapen. Om half 3 's nachts lokale tijd landden we, na 28 uur reizen, eindelijk in San Francisco. Onze bagage was er vrij snel en Hans en Benneke waren ook precies op tijd. Na tien minuten rijden waren we bij onze airbnb. We hebben nog wat gegeten en gedronken en zijn vervolgens ons bed in gegaan. Het was een zeer lange dag, maar hebben het prima naar ons zin gehad. Nu kan de reis echt beginnen!

• 04 Augustus 2017 - 09:39

Colette:

Turbulente start van jullie vakantie! Hopelijk nu lekker genieten. Zag al een eerste foto van San Fran op FB. Leuk!

• 04 Augustus 2017 - 11:41

Ineke:

Wat n verhaal! En wat n pech onderweg met zoveel hobbeltjes.
    Uiteindelijk is alles weer goed gekomen en zijn jullie aan de trip begonnen.
    Vell plezier met z'n allen!

• 04 Augustus 2017 - 13:31

Henk:

Ja, als je met van der Heijden vliegt dan maak je wel eens wat mee. Zeker in de US ;-). Fijn dat jullie in ieder geval veilig in mijn favoriete stad SFO zijn. Ben beetje jaloers :-). Geniet ervan en kijk uit naar volgende geschreven avontuur. Xx