Week 7 & 8 - Queenstown t/m Christchurch - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu Week 7 & 8 - Queenstown t/m Christchurch - Reisverslag uit South Island, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu

Week 7 & 8 - Queenstown t/m Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, South Island



Dag droppies,

Ik schaam me diep dat ik nu pas weer een reisverslag upload.. Eindelijk heb ik me er toe kunnen zetten om er weer eentje te uploaden. Aangezien ik zover achterloop, krijgen jullie nu meteen twee weken!

Donderdag 19/03
Wanaka is mooi, maar ik ben toch wel blij dat ik naar Queenstown ga. Een hoop vrienden zijn ook in Queenstown, dus dat wordt vast ontzettend tof. Op weg naar Queenstown maakten we een stop bij het bungeejump bedrijf. Ik twijfelde heel erg of ik het moest doen, maar heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Ik heb al een hoop geld uitgegeven aan adrenaline dingen en het nachtleven in Queenstown gaat ook niet goedkoop zijn. Halverwege de middag kwam ik aan in m'n hostel en maakte ik gelijk kennis met twee kamergenoten. We lunchten gezamenlijk en praatten nog veel meer. 'S avonds had ik een barbecue en kroegentocht met de mensen van de Kiwi bus. Out of your comfort zone, ik kende geen enkel persoon op die barbecue. Dus dan moet je wel sociaal gaan doen en dat verliep prima. Na het eten gezellig met z'n alle naar de bar onder m'n hostel geweest waar we nog wat drankjes deden. Rond elf uur vond ik het wel mooi geweest en ging ik terug naar de kamer. De dag erna ging de wekker namelijk ongelofelijk vroeg. Ik liep m'n kamer binnen en zag dat er een nieuw meisje was. Nee, dat meisje was niet nieuw. MARIJE! We waren heel toevallig op dezelfde kamer ingedeeld. Aaaaaah, een vreugde, geknuffel en geschreeuw volgde. Onze kamergenoten dachten dat we gestoord waren.. De kamergenoten gingen uit en doordat Marije en ik zo ongelofelijk blij waren dat we weer herenigd waren, gingen we ook mee. Het was nog een paar uurtjes gezellig, maar we maakten het niet al te laat.

Vrijdag 20/03
De wekker ging veeeels te vroeg. Zeker na gisteravond. Om half 8 zat ik in de bus naar Milford Sound. Het beloofde een lange dag te worden. Het was zo'n 5 uur er naartoe rijden en dus ook weer terug. Het eerste gedeelte van de busreis sliep iedereen. Erna werd het landschap mooier en keek iedereen uit het raam. Rond een uur kwamen we aan bij de boot die ons door de Milford Sound zou varen. Het uitzicht was prachtig, heel bijzonder en weer anders dan andere dingen die ik in Nieuw-Zeeland gezien heb. De tocht duurde anderhalf uur en was top. Er stond alleen onmogelijk veel wind, waardoor het bijna niet uit te houden was op het dek. De 5 uur terug was weer erg slaperig haha. Maar daardoor was ik wel redelijk uitgerust toen ik terug kwam in het hostel. Na een douche gingen Marije, een Nicoli (een meisje dat ik op de Milford Sound trip had ontmoet) en ik een Ferg burger eten. Deze tent is in Queenstown ongelofelijk populair en er staat dan ook altijd een rij. Na een half uur uurtje gewacht te hebben op onze burgers, was mijn dubbele Ferg Burger er dan eindelijk. Het enorme ding (je kunt het bijna vergelijken met de grootte van een gezicht) was heerlijk. Erna kochtten Marije en ik nog wat alcoholische versnaperingen voor die avond en gingen we terug naar onze kamer. We speelden drinkspelletjes met de kamergenoten en gingen op pad. Het was een zeer mooie en vooral late avond. Ik heb ontzettend genoten! M'n kamergenoten zijn top!!!

Zaterdag 21/03
Het beloofde een relaxte dag te worden na de avond ervoor. Ik sprak met het Braziliaanse meisje af om wat te gaan lunchen. Erna hebben we bij het meer nog een beetje zitten praten, maar erna ben ik naar bed teruggegaan. Niet veel later volgde de rest van m'n kamergenoten m'n voorbeeld. We sliepen de hele middag. Toen eind van de middag een van onze kamergenoten wakker schrok, maakte hij ons allemaal wakker. We moesten naar die BMX wedstrijd vanavond. Dus hup, snel een broodje gehaald bij de subway en op naar dir BMX wedstrijd. We hebben er een tijdje staan kijken en het was best spectaculair. Erna haalden we versnaperingen voor die avond en gingen we weer naar onze kamer. De meest gekke dingen werden gezegd en gedaan. Ik heb zo enorm gelachen! Tijdens het stapgedeelte kwam ik Dave, een oude bekende van eerder uit Nieuw-Zeeland tegen. Super leuk om hem weer te zien. We praatten wat, maar ik vond het redelijk vroeg wel weer tijd om naar bed te gaan.

Zondag 22/03
M'n laatste dag in Queenstown, oh nooo! Ik moest deze dag iets van Queenstown zien, behalve alle barren en clubs. Met een kamergenoot en twee vrienden van hem beklom ik de berg die een prachtig uitzicht gaf over Queenstown. Het was een flinke klim er naartoe, maar het was het zeker waard. En overigens weer heel gezellig. Als beloning dronken we een wijntje en aten we sushi. Nando en ik probeerden erna wat te slapen, maar de veels te hyperactieve Rob kwam binnen.. Grr! Oke dan maar alcohol halen, m'n tas inpakken en een heel toffe laatste avond ervan maken. Het was een avond om nooit te vergeten, vooral het gedeelte in de kamer. Thomas, een vriend van de Kiwi Experience, kwam ons ook nog vergezellen. Men, wat een avond was dat. De meeste barren waren saai. Het was immers zondagavond. Maar the buffaloclub was nog wel gezellig. Daar komen ook die gekke foto's op Facebook vandaan. In het hostel nam ik afscheid van een van m'n kamergenoten, want die zou ik de volgende ochtend niet meer zien en ging ik lekker m'n bedje in. M'n tijd in Queenstown zat erop en die zal ik nooit vergeten!!

Maandag 23/03
Nadat ik m'n slaperige kamergenoten gedag heb gezegd, zat ik om half 9 alweer in de bus. Het beloofde een slaperige rit te worden. Iedereen was nog kapot van de nacht ervoor. Ik vond het best wel even lastig om uit Queenstown te vertrekken. Ik heb er een onwijs leuke tijd gehad, maar goed het is tijd voor iets nieuws. Over een week komen Arthur en Colette. Daar kijk ik heel erg naar uit! Aan het begin van de middag kwamen we aan bij Lake Tekapo. De meeste mensen bleven hier maar een nacht, maar ik zou er twee nachten blijven, omdat ik zoveel tijd heb. Het hostel lag aan het strand aan het meer. We hadden een prachtig uitzicht op het meer met de bergen eromheen. 'S middags heb ik nog even op het strand gelegen en deed ik een dutje. Ik heb niet zoveel geslapen in het geweldige Queenstown, dus ik heb nog wat in te halen. 'S avonds maakte ik een salade met wat pasta erbij en skypte nog met papa. Ik begon me steeds zieker te voelen en ging vroeg naar bed.

Dinsdag 24/03
Ik voelde me niet veel beter toen ik wakker werd. Ik bleef lekker lang in bed liggen. Aan het eind van de ochtend ging ik eruit om te ontbijten. Tijdens het ontbijt belde ik nog even met Rebec, die ik steeds meer begin te missen. Niet tegen haar zeggen hoor! Na het ontbijt begon ik spullen te verzamelen voor de was en draaide een wasje. Voor de rest heb ik niet veel gedaan die dag. Ik voelde me echt ziek en was niet de enige. 5 van de 6 mensen op m'n kamer was aan het hoesten en lag de helft van de dag in bed. Ik kookte nog wel 's avonds, maar ging daarna weer lekker naar bed.


Woensdag 25/03
Na het ontbijten snel alle spullen inpakken, want ik moest weer de bus in. Een vriend die ik al sinds Auckland steeds tegenkom, kwam afscheid van me nemen bij de bus. De busrit ging vandaag naar Christchurch, de stad die een paar jaar voor een groot deel verwoest is door verschillende aardbeving waarvan eentje dodelijke gevolgen had. We hoorden het hele verhaal aan in de bus en zagen erna inderdaad dat er overal in Christchurch nog gebouwd wordt. Veel huizen worden nog steeds (4/5 jaar later) gesloopt of gerenoveerd. Christchurch is niet meer de stad die het zoveel jaar geleden was en dat is zeker te merken. Ik checkte in bij het hostel, deed een dutje en daarna ging ik de stad in. Ik deed boodschappen en ging een hapje eten. 'S avonds skypte ik met mama. Ik had in de afgelopen dagen wat meer behoefte aan contact met thuis. Ziek zijn en reizen is nou eenmaal niet zo'n fijne combinatie.


Donderdag 26/03
Om 7:30 zaten we allemaal weer in de bus. Gelukkig was het geen lange rit naar Kaikoura. Onderweg schreef ik me in voor het zwemmen met dolfijnen van die middag. Eenmaal in Kaikoura aangekomen, hadden we een beetje haast. Ik werd bij m'n hostel gedropt, checkte in, pakte m'n spullen en ging meteen weer de bus in die ons naar het bedrijf van het dolfijnzwemmen bracht. Ik heb al vaker met dolfijnen gezwommen, maar nog nooit op deze manier. Hier ging je echt de open zee op en werd er naar een plek gezocht waar de wilde dolfijnen zaten. Vervolgens mochten we het water in en konden we doen wat we wilden. Ik had niet verwacht dat er echt dolfijnen op ons af zouden komen, maar dat was wel het geval. Voor we het wisten zwommen er tientallen dolfijnen rond ons. We speelden met ze door onder water te duiken, rondjes te draaien en de dolfijnen te volgen. Het was geweldig! Toen de dolfijnen na een behoorlijke tijd verdwenen, klommen we de boot weer op en gingen we op zoek naar een nieuwe plek. We zwommen erna nog twee keer met de dolfijnen en was een heel toffe middag! Nadat we weer terug aan wal waren, ben ik naar het hostel gelopen en deed ik onderweg nog wat boodschapjes. Ik was helemaal kapot van die middag en deed even een dutje. 'S avonds heb ik niet veel gedaan. Lekker relaxt in het hostel wat gegeten, gelezen en uitgerust.

Vrijdag 27/03
Ik werd wakker van alle mensen die hun spullen aan het pakken waren. Het was net voor tienen en de meeste mensen moesten uitchecken, maar ik kon nog lekker blijven liggen. Dus dat deed ik ook, zo vaak kan ik dat hier niet. Rond het middaguur kwam ik m'n bed maar eens uit. M'n dag stelde niet veel voor.. Een beetje buiten zitten, snel wat boodschapjes halen in het stadje en lekker lezen. Ik begin door m'n boeken heen te raken.... 'S avonds keek ik een film in bed en las ik nog meer voordat ik lekker ging slapen.

Zaterdag 28/03
Ik had een rustig dagje in het vooruitzicht. Nog voor tien uur checkte ik uit. Erna ontbeet ik relaxt op het balkon en de rest van de ochtend en begin van de middag zat ik in de zon een boek te lezen of muziek te luisteren. Om drie uur wilde ik naar het stadje gaan lopen, maar de receptionist bood een lift aan. Top! Dat scheelde me weer 15/20min met m'n backpack en alle andere spullen lopen. Daar wachtte ik op de bus die me naar Christchurch bracht. Rond zeven uur kwam ik daar aan. Ik had via een sms een deurcode gekregen en m'n sleutel zat in een envelop die op een prikbord na binnenkomst hing. Geen mensen aan de receptie, maar wel top geregeld. Het hostel is lekker rustig en het ziet er allemaal prima uit. Lekker rustig m'n laatste twee nachtjes hier doorbrengen, voordat Arthur & Colette hier zijn!

Zondag 29/03
De ochtend deed ik rustig aan. Lekker lang in bed blijven liggen, rustig een ontbijtje maken en daarna een douche nemen. Erna liep ik richting het winkelcentrum. Dat was wel een half uurtje lopen, maar daardoor zag ik ook een deel van Christchurch. Ik haalde er boodschapjes en ging erna lekker in de botanische tuinen op een handdoekje liggen. Relaxt lunchen in de zon en m'n boek lezen. Aan het eind van de middag ging ik terug naar het hostel waar ik nog wat cricket keek. Het was immers de finale van de World Cup Cricket, Australië tegen Nieuw-Zeeland. 'S avonds at ik noodles, lekker makkelijk.

Maandag 30/03
Vandaag moest ik uitchecken in m'n hostel en kon ik aan het begin van de middag inchecken in het hotel dat Arthur en Colette voor ons drieën geboekt hadden. Helaas hadden zij enorme vertraging en zouden ze daardoor een dag later aankomen. Erg jammer, maar dat betekende wel dat ik een nacht een kamer voor mezelf had. Ook wel weer een keer relaxt. Ik checkte uit in m'n hostel en bracht de rest van de ochtend door met m'n boek. Daarna lunchte ik en was het tijd om richting het hotel te gaan. Het was een half uurtje lopen, maar met alle enorme tassen was dat nog best een uitdaging. Eenmaal aangekomen bij het hotel, checkte ik in en genoot ik van de rust van een eigen kamer. De rest van de middag keek ik tv op bed, heeeerlijk dat dat weer een keertje kon. Eind van de middag deed ik wat boodschapjes en at op de kamer, waar ik nog meer genoot van de televisie!


Ik hoop dat jullie m'n avonturen nog een beetje interessant vinden haha. Over 23 dagen ben ik weer terug in NL! Maar voor die tijd komen er nog wel een paar uploads. Ik ga mezelf ertoe dwingen. Tot snel!

Dikke kus

  • 25 Mei 2015 - 09:54

    Annet:

    Mooie ervaringen!! Enjoy :)

  • 28 Mei 2015 - 07:13

    Henk:

    Mooi om weer te lezen! Xx

  • 07 Juni 2015 - 23:23

    Arthur:

    Hey droppie, mooie verhalen allemaal. Echt supergaaf !! Het end komt nu in zicht. Geniet er nog van ! Time flies, maarrrrr ..... "no worries" :-) ...je hebt een geweldige ervaring achter de rug, waar je de rest van je leven met plezier op terug zal kijken. Geen 'vaarwel' maar een 'tot ziens' voor de dingo's, kangaroos en koala's, nietwaar ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte blijven houden van mijn reis. Hieronder alvast mijn reisschema: 6 februari t/m 13 februari - Dubai 13 februari t/m 10 april - Nieuw-Zeeland 10 april t/m 15 juni - Australië 15 juni t/m 22 juni - Bangkok 22 t/m 28 juni - Singapore 29 juni ben ik weer thuis. Veel plezier met lezen! Liefs, Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 8162

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 24 Augustus 2017

Amerika 2017

06 Februari 2015 - 29 December 2015

Avontuur 2015

Landen bezocht: