Week 3 - Paihia t/m Rotorua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu Week 3 - Paihia t/m Rotorua - Reisverslag uit North Island, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu

Week 3 - Paihia t/m Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 Maart 2015 | Nieuw Zeeland, North Island

Dag moppies,

Ik heb weer een nieuw reisverslag voor jullie. Het loopt helaas wel achter, maar dat komt omdat ik zelf ook achterloop met alle verslagen..

Vrijdag 20/02
In alle duisternis ben ik opgestaan en stilletjes de rest van m'n spullen gaan pakken. Om 6 uur checkte ik uit en liep ik naar het ophaalpunt. Na wat verwarring heb ik de bus gevonden en ging het avontuur echt beginnen. De bus zat propvol en iedereen was kennis aan het maken met zijn of haar buurman/buurvrouw. Van Auckland reden we naar een plaatsje in de Bay of Islands, genaamd Paihia. Onderweg hadden we verschillende stops waar we naar de wc konden of wat eten en drinken konden kopen. Paihia is een schattig dorpje aan de zee, wat voor een idyllisch beeld zorgde. We checkten in bij het hostel en hadden de rest van de middag om je eigen plan te trekken. Ik liep een rondje en lunchte in de zon. Erna heb ik op bed een boek gelezen en gedoucht. 'S avonds hadden we gezamenlijk een barbecue. Erg gezellig en leuk om elkaar beter te leren kennen. Een groot gedeelte bleef erna hangen, maakte gebruik van de Happy Hour en danste op muziek from all over the world. Het was een erg leuke avond en een hele toffe kennismaking!

Zaterdag 21/02
Na de late avond in de bar ging de wekker helaas veels te vroeg. Om 7uur waren we onderwed naar het aller noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Onderweg stopten we in een bos waar de bekende Kauri Tree te zien was. Bij Cape Reinga, waar de twee oceanen elkaar ontmoeten, hebben we een aardig tijdje doorgebracht. Vanaf daar hadden we een prachtig uitzicht! We lunchten op een strand en gingen erna Sandboarden, surfboarden maar dan van de duinen in plaats van de golven. Een meisje kneusde daarbij haar rib, waardoor er een ambulance moest komen. Ondanks het ongeluk was het een super toffe ervaring met een hoop adrenaline. Op de terugweg reden we over 90 miles beach. Een bus die over het strand rijdt, door het water, is best een grappige ervaring, maar meer dan dat ook weer niet. Onderweg aten we fish en chips en kwamen precies op tijd bij het hostel aan voor Happy Hour. We maakten het weer te laat, maar wel weer ongelofelijk gezellig.

Zondag 22/02
Na het gratis (jaja gratis!!!!!) ontbijt hadden we nog een paar uur voordat we weer de bus in moesten. We checkten uit, deden boodschappen en relaxten op het strand. We haalden nog even snel wat te lunchen en gingen toen de bus weer in. De bus bracht ons naar Auckland, waar we de nacht zouden doorbrengen. Na het inchecken gingen we met een paar wat eten in het centrum en zijn erna teruggegaan naar het hostel waar we nog wat gesprekken voerden met nieuwe kamergenoten.

Maandag 23/02
De bus vertrok weer vroeg. De bus bracht ons van Auckland naar Hot Water Beach. We stopten bij Cathedral Cove en brachten op het strand wat uurtjes door. De golven waren enorm, dus bijna iedereen ging het gevecht met de golven aan. Heerlijk om zo even te zwemmen tussen de busritten door. Erna gingen we naar Hot Water Beach, waar je bij eb een gat in het strand kunt graven. Er komt dan warm water omhoog! Bij aankomst waren er enorme groepen mensen in de kuipjes aan het baden. We zochten naar een goede plek, maar konden die maar niet vinden. Overal waar we een gat groeven was het water of te koud, of te warm. Maar uiteindelijk vonden we een plekje en hebben er heerlijk gebadderd. We liepen terug naar het hostel, namen een douche, maakten wat te eten en gingen in groepen bij elkaar zitten. Gezellig met z'n allen wat gedronken, muziek geluisterd en uitgebreid gekletst!

Dinsdag 24/02
Die bussen vertrekken wat mij betreft veel te vroeg. Na een gezellige en niet al te vroege avond heb ik niet de behoefte om om 6uur m'n bed uit te komen. Al snel ligt iedereen in de bus te tukken. We rijden vandaag richting Waitomo. Onderweg hadden we verschillende stops, om boodschappen te doen en dergelijke. Rond het middaguur kwamen we bij het hostel aan. Ik lunchte, pakten wat spullen uit en vervolgens was het tijd om de grotten in te gaan. In kleine groepen kregen we een 5uur durende tour door de grotten, waar we allemaal vette dingen deden. We betraden de grot door abseilend 37m naar beneden te gaan. Op sommige plekken was het zo smal dat je je armen strak langs je lichaam moest houden. We tokkelden in het donker door de grot terwijl het plafond oplichtte door de glowworms. We zwommen door de grot, klommen op en sprongen van watervallen en kropen door de smalste gangetjes. Het was een ongelofelijk toffe ervaring! Als ik eraan terugdenk, word ik weer zoooo blij! Tot nu toe was dit m'n meest vette ervaring! Eenmaal in het hostel gingen Marije en ik koken, maar omdat we onze kitchenette vergeten waren te huren, hebben we rond een uur of elf uit de pan gegeten.. Sweet! Oja en er natuurlijk enorm om gelachen!

Woensdag 25/02
De bus vertrok rond een uur of negen en dus konden we een klein beetje 'uitslapen'. Nadat ik sinds een paar dagen weer eens ontbeten had, gingen we de bus in. Het was niet zo lang rijden naar Hobbiton, de plek waar The Lord of the Rings en The Hobbit zijn opgenomen. Daar kregen we een tour langs alle schattige huisjes en kregen we de meest bijzondere verhalen te horen over de film en alles wat bij het opnemen van de film kwam kijken. Het was erg leuk om te zien, prachtig gemaakt allemaal! Na de tour gingen we weer de bus in en reden we naar Rotorua. Daar verbleven Barry, Marije en ik niet in het hostel waar de Kiwi Experience bus ons afzette, maar in een ander goedkoper hostel dat we geboekt hadden. Cactus Jack's is een alternatief hostel met hilarische muurschilderingen. Alles is ongelofelijk kleurrijk en het heeft wat Mexicaans, maar stonk wel ongelofelijk. Ik deed wat boodschappen en kwam erachter dat niet het hostel stinkt, maar de hele stad. Daarna maakte ik met Marije avondeten en gingen we vroeg naar bed.

Donderdag 26/02
Marije, Barry en ik hadden besloten om een extra dag in Rotorua te blijven, maar we hadden niet echt iets gepland. Vandaar dat we lekker tot een uurtje of tien in ons bed bleven liggen, sweet! Na een douche en ontbijt was het tijd voor een ontdekkingsrondje. We probeerden het zwembad van een ander hostel in te komen, maar helaas mislukte dat. Ook kwamen we een park tegen waar allerlei stukken afgezet waren vanwege de vulkanische activiteiten in dit gebied. In de afgezette stukken grond waren een soort van kraters waar water aan het koken was en allemaal stoom vanaf kwam. Daar kwam die stanklucht in het hele dorp dus vandaan! Halverwege de middag kwamen we terug in het hostel, maakten we tosti's en vervolgens gingen we boodschappen doen. Het leuke aan dit hostel is dat we letterlijk met iedereen een praatje maakten. Nog veel meer dan in de andere hostels waar we verbleven. We merkten alledrie op dat we het hostel best wel waardeerden, ondanks dat het anders was dan de andere hostels en we ons van tevoren afvroegen waar we in hemelsnaam beland waren. We kookten gezamenlijk en 's avonds keken we The Lord of the Rings. Heel toepasselijk nu we net de dag ervoor op de plek zijn geweest waar dat gefilmd is!

De eerste week op de Kiwi Experience bus was heel leuk. Ik heb zo ongelofelijk veel nieuwe mensen ontmoet, heel gezellig. Op naar een nog leukere tweede week!

Dikke kus aan jullie allemaal!

Laura

• 11 Maart 2015 - 13:48

Henk:

wauw meisje ;-). Wat een ervaringen allemaal. Heel leuk om te lezen. Kijk uit naar de volgende. Xx

• 11 Maart 2015 - 19:12

Dorien Kroep:

Wat een heerlijke verhalen! Geniet maar lekker. Groetjes

• 13 Maart 2015 - 21:30

Colette:

Klinkt bekend...stank in Rotorua, hot water beach en cathedral cove. Heerlijk! Geniet en tot gauw.

• 15 Maart 2015 - 12:59

Kayleigh:

Zo leuk om te lezen en je net weer even gesproken te hebben! Ik ben weer helemaal up to date ;) Dikke kus!