Week 2 - Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu Week 2 - Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laura Heijden - WaarBenJij.nu

Week 2 - Auckland

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Vandaag is het me eindelijk gelukt om weer een stukje van m'n reisverslag erop te zetten. Hier week 2 van m'n reis die ik in Auckland, de grootste stad van Nieuw-Zeeland doorbracht!

Zaterdag 14/02
Twee vluchten, vier maaltijden en 20 uur later ben ik eindelijk aangekomen in Auckland. Met de bus ging ik van het vliegveld naar de stad en daar op zoek naar het hostel. Dat verliep gelukkig allemaal vlekkeloos. Op m'n kamer ben ik meteen gaan slapen, wat was ik ongelofelijk moe. 'S avonds ben ik met drie andere meiden van m'n kamer Mount Eden gaan beklimmen. Het uitzicht over de stad was prachtig! We hebben er heerlijk met zn vieren op een kleedje genoten van het uitzicht en wat wijn. De Sky Tower, de hoogste toren van Nieuw-Zeeland, was rood verlicht vanwege valentijnsdag. Erg mooi gezicht en het was heel gezellig. Top eerste avond in Auckland!

Zondag 15/02
Na een korte nacht was ik veels te vroeg wakker, maar daardoor had ik wel even tijd om m'n eerste reisverslag op 'waar ben jij' te zetten. Daarna heb ik ontbijt gehaald en hebben we met zn alle gegeten. In het hostel is een grote keuken waar we allemaal gebruik van kunnen maken, erg handig! Om 10:30 volgden we een Free Walking Tour door de stad. Een gids vertelde ons drie uur lang over de historie van Auckland. Heel leuk om allemaal te horen en te zien! Erna zijn we teruggegaan naar het hostel, hebben boodschappen gedaan en toen ben ik nog even gaan slapen. 'S avonds hebben m'n kamergenoot en ik pasta gemaakt en erna heb ik nog even met wat mensen geskyped! En toen was het weer tijd om lekker te gaan slapen!

Maandag 16/02
Vandaag stond de Sky Tower op het programma. Ik kocht een pas van 24 uur, zodat ik het uitzicht over de stad overdag en 's avonds kon zien. Het was erg mooi, jammer dat het wat bewolkt was. Na de Sky Tower ben ik wat rond gaan lopen in de stad. Onderweg kwam ik een groot scherm tegen waar de World Cup Cricket, die in Australië en Nieuw-Zeeland wordt gehouden, live werd uitgezonden. De West-Indies waren bezig met een wedstrijd tegen Ierland. Ik plofte neer op een zitzak en heb een tijdje naar de wedstrijd gekeken. Heerlijk relaxt, half in de zon, heb ik een klein beetje geleerd hoe cricket werkt. Erna heb ik boodschapjes gehaald en ben ik teruggegaan naar het hostel waar ik geluncht heb. Vervolgens ben ik wat dingen gaan regelen voor de rest van m'n tijd in Nieuw-Zeeland. Ik heb besloten om nog een paar dagen langer in Auckland te blijven, omdat er hier nog genoeg te doen is. Ook schreef ik kaarten die ik 's avonds op de bus deed, toen ik de Sky Tower in het donker op ging. Een stad is altijd zoveel mooier in de avond, maar het is niks vergeleken bij de Burj Khalifa van vorige week!

Dinsdag 17/02
Vandaag ben ik naar het enorme museum in 'the Auckland Domain' geweest. Inmiddels ken ik het Centrum van Auckland wel redelijk en kon ik het makkelijk vinden. Ik heb eerst m'n boek zitten lezen in het park, voordat ik het museum in ging. In het museum waren allerlei verschillende exposities te zien. De geschiedenis van Nieuw-Zeeland, vulkanen, oorlogen etc. Ik heb me er een paar uur vermaakt en heb er ook nog heerlijk geluncht! Erna ben ik, via een omweg, terug naar het centrum gelopen. Daar ben ik op een van de zitzakken neergeploft en heb ik cricket zitten kijken. Nieuw-Zeeland speelde namelijk en het was er crowded! Met z'n alle in het zonnetje, juichen voor Nieuw-Zeeland. Heerlijk sfeertje! Ik heb twee uur zitten kijken en ben toen boodschappen gaan doen, waarna ik terug naar het hostel ben gegaan. Ik maakte noodles als avondeten en heb erna niet veel meer gedaan!

Woensdag 18/02
Doordat ik een paar nachten in het hostel had bijgeboekt, moest ik van kamer wisselen. Dat betekende spullen pakken, ontbijten, uitchecken en 's middags weer inchecken. Onderweg naar de haven van Auckland heb ik zonnebrand gekocht. Factor 50, want ik ben die clownsneus zat.. Op de ferry naar Waiheke Island smeerde ik me goed in. Verbranden doe ik niet meer! Waiheke Island is prachtig. Ik heb er uren over allemaal smalle paadjes gelopen. Over de bergen, langs de kust, door de bossen. Wat een enorm toffe ervaringen. Ik heb twee keer een stop gemaakt op een strandje om even een duik te nemen. Het was er zo ongelofelijk mooi en rustig! Hier was ik nou echt naar op zoek. Dit zag ik voor me als ik aan backpacken door Nieuw-Zeeland dacht. Ik had geen lunch meegenomen, dus toen ik eenmaal terug in de haven van Auckland was, had ik best wel trek. Ik haalde een subway footlong en ben na de boodschappen naar het hostel gegaan, waar ik in m'n nieuwe kamer kon inchecken.

Donderdag 19/02
M'n laatste dag in Auckland. Morgen ga ik met de Kiwi Experience op pad. Ik wilde eigenlijk naar de Art Gallery gaan, maar halverwege bedacht ik me. Ik had veel meer zin om lekker in Albert Park een boek te lezen. Dus dat deed ik. Relaxt in zowel de zon als de schaduw gelegen en lekker geluncht. Erna ben ik nog wat cricket gaan kijken.. Ja, alweer. Ik ben nou eenmaal dol op sport kijken en het fanatisme wat erbij komt kijken. Inmiddels snap ik cricket best wel aardig en kon ik met het publiek meeklappen, in plaats van af te wachten wanneer ze gingen klappen. Na de cricket wedstrijd heb ik nog een laatste rondje door Auckland gedaan voordat ik terug liep naar het hostel. Ik vond de bios en besloot een kaartje te kopen voor 50 shades of grey. Echter had ik niet door dat ik Gold Class had geboekt. Met dat duurdere ticket kwamen ze tijdens de film allemaal eten en drinken brengen en zat ik op een enorme stoel die je helemaal kon verstellen. Niet slecht voor een laatste avond in Auckland!

  • 28 Februari 2015 - 09:53

    Arthur En Colette:

    Heerlijk om te lezen wat je allemaal onderneemt! En zo geniet van de stad maar ook rust en ruimte. Have fun!
    Groeten van Arthur en Colette

  • 09 Maart 2015 - 16:29

    Kayleigh:

    Wat superleuk om te lezen Lau! Klinkt echt heerlijk hoe je daar lekker doet waar je zin in hebt :) Ik kijk uit naar het volgende verslag (hint, hint).
    Liefs, Kayleigh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Hallo allemaal, Op deze manier wil ik jullie op de hoogte blijven houden van mijn reis. Hieronder alvast mijn reisschema: 6 februari t/m 13 februari - Dubai 13 februari t/m 10 april - Nieuw-Zeeland 10 april t/m 15 juni - Australië 15 juni t/m 22 juni - Bangkok 22 t/m 28 juni - Singapore 29 juni ben ik weer thuis. Veel plezier met lezen! Liefs, Laura

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8203

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2017 - 24 Augustus 2017

Amerika 2017

06 Februari 2015 - 29 December 2015

Avontuur 2015

Landen bezocht: